DOBOS JUDIT, FEHÉR ANNA, HAMECZ ANNAMÁRIA, NAGY MARIANN, TÓTH HAJNALKA
Dobos Judit
Vizsgafeladatom témájául a kiírás szerinti első vizsgafeladatot választottam. A mimikri témaköréhez kapcsolódóan tervezek díszletet és jelmezt. Az ehhez általam felhasznált anyagok lehetnek: textil, újrahasznosított anyagok, szilikon, műgyanta, bőr, fa, fém. A mimikri a környezethez való alkalmazkodás azon formája, amikor egy élőlény felveszi vagy utánozza egy másik élőlény vagy a környezet mintáját, színét, külalakját. Ezt próbálom érzékeltetni az általam készített jelmezen és tovább fokozni ezt a hatást a díszletben a fény-árnyékhatásokkal, különböző felületekkel. A tervezéshez felhasználom különböző állatok mikroszkopikus képeit, tanulmányozom külsejüket, szerkezetüket, életmódjukat.
FEHÉR ANNA
A vizsgamunkám feladatául a megadott témák alapján a második, azaz Tennessee Williams: A vágy villamosa témakört választottam.
Azért döntöttem A vágy villamosa mellett, mert a darab az álom és a valóság közötti ellentéteket vizsgálja. Bár a darab bármely időszakra ráhúzható, én az 1950-es években helyezném el a történetet. A ruháknál bár újrahasznosított anyagokból fognak készülni, mégis az amerikai ’50-es évek stílusát szeretném tükrözni. Díszletben a fény-árnyék hatásokkal szeretném mindezt érzékeltetni. A különböző berendezési tárgyak a kor hangulatában készülnek el, melyek anyaga lehet: fa, drót,textil,papír, melyeket a kor színvilágának megfelelően antikolok be.
A vizsgakiállításon a tervek, a makett és ruha 1:1 méretben elkészítve jelenik meg.

















Hamecz Annamária
A vizsgamunkám feladatául a megadott témák alapján a harmadik, vagyis az Időutazás témakört választottam.
Terveim szerint az „interaktív hordozható bábszínház” egy bőrönd formájában jelenne meg. A bőrönd kinyitásának pillanatában az 1930-as, 40-es évek hangulatát idéző miniatűr világ tárulna a néző elé. A belső térben megjelenő apró tárgyak papírból, textilből illetve drótból készülnének. Valamint a belső borítást tekintve tapétaminta, az art deco hangulatában. A kor hangulatát a bőrönd felnyitására megszólaló zene hozná még inkább elénk. Bábok formájában elevenedne meg ezen időszak meghatározó divattervezőinek, így például Coco Chanelnek egy-egy jelentősebb ruhadarabja. A bábok arca, kezei illetve, lábai porcelánból, a testük pedig textilből készülne.


















Nagy Mariann
A választható témák közül az időutazást választottam, mivel úgy gondoltam, hogy ez a legtágabb, legkreatívabb feladat. Az időutazásról mindenki hallott, mindenki mondott már olyat, hogy „…bárcsak visszamehetnék az időben”, „ …akkor máshogy csinálnám”, vagy csak gondoljunk arra, hogy mindig is érdekelte az embereket az, hogy mi lesz a jövőben.
Én egy animációt készítettem, hiszen így a legkönnyebb kifejezni és megmutatni azt, hogy az idő telik.
Én ilyen módon is utazok az időben, hogy megkérdeztem különböző korú és nemű embereket arról, hogy számukra mi az idő, hiszen mindenkinek van róla valami fogalma,gondolata, még akkor is, ha azt nem feltétlen tudja jól,egyből megfogalmazni.
(Ha egy pillanatra elgondolkozik az ember, tényleg nem tudja egyből megmondani, hogy számára mi is az idő. Mit jelent, fontos-e, hogyan gondolkozik róla, hogyan telik számára és a többi. . . )
Azért sem tudja megfogalmazni, mert nem gondolkozik rajta. Ott a naptár, (fali, asztali esetleg egy határidőnapló zsebbe,táskába rejtve ), az óra (a karunkon, telefonban, a falon, esetleg a zsebünkbe dugva).
Természetes. Az idő körbe vesz minket, csak úgy van, telik,múlik, mindig is így volt, vagy lesz, de megfogalmazni ezt nem olyan könnyű, hiszen az idő relatív, mindenkinek, minden pillanatban máshogyan telik. Az idő állandó és ez így is van jól.





Tóth Hajnalka
A vizsgamunkám feladatául a megadott témák alapján a második, azaz A vágy villamosa témakört választottam.
Választásom oka többek között amiatt alakult ki, hogy a darab témája a számomra is széles megoldási lehetőségeket tartogat. Ez a témakör valamelyest kapcsolódhat a DKV-hoz is, díszletes szemszögből. A feladatban előírtak alapján a mechanikusság megjelenítésével (ledek stb.) igyekszem utalni a DKV-ra mind az öltözékben, mind a makettben. A díszlet elemek tervezése során a fő koncepcióm a fény-árnyékokkal elérhető kontrasztos megjelenés, amely az egyes újrahasznosított anyagok még inkább erősítenek. Anyaghasználatban a következő anyagokra gondoltam: fém, fa, textil, papír és műanyag, régi számítógépek alaplapjainak alkatrészei (led, kondenzátor stb.). A ruha alapja valamilyen textil anyag lesz, amelyen kiegészítőkként jelennek meg a színpadkép elemeinek részletei.














